25.8 - 4.9.2011 - expedice Matterhorn & Mont Blanc

V předchozí akci alpy2011.martinkremer.cz jsem zmiňoval expedici. Čas se nachýlil a je to tady. 25.8 vyrážíme směr La Tola v Itálii, právě tam postavíme BC pro výstup na Matterhorn 4470m přes Lví hřeben.

Této akce se účastní Martin Kremer, Zdeněk Král, Roman Šedivý, David Bílek, Jiří Bílek.

Na Matterhorn jdu se Zdeňkem. V plánu máme první den začít v 8:00 a vystoupat do C1 na Carrel Refuge, ještě teď nevíme jestli potáhneme stan nahoru, nebo se pokusíme přespat v chatě, popř. nějaký bivak. Druhý den by jsme chtěli zaútočit na vrchol. Když to půjde a budeme mít dobrý čas tak to sestoupáme rovnou dolů, popř. si sestup necháme na třetí den. David, Jirka a Roman se mezi tím pokusí zdolat jednu nebo více z dále zmiňovaných okolních vrcholů - malý Matterhorn 3 886 m, Breinthorn 4 165 m, popř. Castor 4 226 m.

Další den se přesuneme do Les Houches, pod Mont Blancem 4810m a hned zkusíme vystoupa k Téte Rouse ~3200m C1 popř. C2 Gouter. Postavíme stany. Druhý den pokusu o zdolání Mont Blancu se buď přesuneme na Gouter C2 ~3800m nebo zkusíme rovnou vrchol. Další dny se budeme vracet zpět do BC.

Vybaveni jsme na Matterhorn jdeme se Zdeňkem s lanem Joker 9.1mm od Bealu, cepíny, mačky a další potřebné vybavení jsou samozřejmostí. Bereme i Friendy, hafo smyc a hlavně foťák a headcam.

Pro výstup na Mont Blanc jsme zvolili lano Rango 8mm od Bealu. Jsme připraveni na ledovcové průrvy i na nepřízeň počasí v našem Hannah C1 a David s Jirkou mají Husky Flame.

Máme to dost časově našláplé, stačí málo špatného počasí a šance na vrchol nám padají, tak doufejme, že počasí bude přát a zmíněné vrcholy dovolí stanout na jejich vrcholcích.